2012. június 27., szerda

Karacsiból Mumbaiba - MV Humber 31. rész

Csütörtök, augusztus 29. Karacsi. Délelőtt befejeztük a kirakást. Minden árut kiraktunk, nem volt hiányunk. A kirakás végeztével potyautasokat kerestünk. Nem találtunk. És remélem nem is jön elő egy se. Hű, de pofára esnének, hogy Indiába megyünk. Indulni csak este lehetett az apály miatt. Illetve várakozni kell a dagályra.
Sajnos Karacsiban nem tudtam videózni, mert nem lehet. A kikötőben tilos, a városba meg nem lehet kivinni, ugyanis ahhoz a kikötőn kell keresztülmenni, és oda ugye tilos kivinni.
Este hatkor elindultunk. Ahhoz képest, hogy három napot mondtak, a dupláját teljesítettük. Indulás előtt panaszkodott az ügynök: az olasz charterer átvágta őket. Úgy kötötte meg a szerződést, hogy három napot adott a kirakásra, és felsorolta, milyen nagyszerű daruk állnak a rendelkezésükre a műveletre. Ezek meg szépen belesétáltak a felkínált csőbe. Szerintem Mr. Bott is egy digó erdőben bolyong valahol a Garda tó környékén, és nem tudja, hol áll a feje. Bevihették a nápolyiak őt is, mert ő egy kretén.
Ezt onnan gondoljuk, hogy kirakáskor a hajótulajdonos magasról nem érdeklődik a kirakás menetéről, ugyanis semmi köze hozzá. Ez a marha meg küldte a táviratokat ész nélkül. És pontosan le lehet ezeken mérni a lelkiállapotát: ha top top urgent - nagyon nagyon sürgős - jelzéssel küldi, akkor már a plafonon van. Ha nincs semmi aláírás, mint legutóbb a mi esetünkben is, akkor már kezd a hitéből kitérni... Ez mind-mind vidám dolog, és mi jókat nevetünk rajta, csak az a kellemetlen, hogy a végén addig csűri csavarja a lüke skót (Mr. Bott az!), hogy rajtunk csattan az ostor.
Mert Mr. Bott olyan üzletember, hogy az orra előtt meg kell lobogtatni egy ötdollárost, és rohan utána, kapkod érte mint egy eszelős, s nem veszi észre, hogy közben tíz és százezrek hullanak ki a zsebéből (jó esetben, mert rossz esetén a görögök lopják ki, és ez a gyakoribb és rendszeres).
Hogy vinnyog majd, ha cserélni kell az összes darukötelet! Ugyanis a nehézdarvakat igen megviselte a kirakás. Egy kivételével az összes kötelet le kell cserélni (4 x 250 m.) és a Thomson köteleinek több mint a kétharmadát (2x300 és 2x280 m). Egy mérföld és háromszáz yard kötelet rendeltem... (2160 méter). Biztosan megpróbálják a görögök lespórolni a felét.

Péntek, augusztus 30. Arab-tenger. Enyhén rollázunk. Milyen szerencse, hogy a monszun után értünk ide!

A szakács megér egy fejezetet


A hagymás rostélyost (én bepácolom, és hirtelen sütöm) ő megfőzi előbb, majd egy nagy tepsiben egyszerre kokszolja. Illetve csak barna szenet készít, mert kokszolni a majoránnás marhaszeletet tette be a sütőbe...
Ő olyan szakács, aki mindennek könnyebb végét kutatja, és mindenhez tészta köretet akar adni, mert azzal nincs gond (vagy rizst, de állandóan). Pedig finom krumplipürét tud készíteni. A német hajón sokkal jobban főzött, bár Jens azért utálta ki, mert egy tisztességes sültet nem készített, de hetente kétszer volt főtt marha. Érdekes, a következő szakács azonnal beefsteaket varázsolt azon a platnin, ami szerinte erre alkalmatlan volt.
És a nyelvtudásával fantasztikus sikert aratott! Keresi kétségbeesve a kambúzert, röviddel a beszállása után.
- Kérem szépen, találtam két fajta húst amit sajnos nem ismerek. Tessék nekem megmondani, melyik milyen állat, hogy úgy készíthessem el!
- Nocsak! - csodálkozott Béla, mert semmilyen különlegesség nincs a hűtőben. Még a legáltalánosabbaknak is szűkiben voltunk.
- Több karton Frozen van, és egy karton Leg - volt a meghökkentő válasz.
- A frozen hattyú, a leg béka - mondta a főnöke! Ezen aztán egy darabig törhette a fejét...
Azért az elgondolkoztató, hogy valaki több mint tíz évet lehúz hajón mint szakács, és nem tudja, hogy a frozen nem állat, hanem fagyasztottat jelent, és a leg az comb, s nem egy zoológiai csodalény...

Szombat, augusztus 31. Arab-tenger. Isten éltessen Nimród nagyfiam neved napján. Végre ez az első, amikor nem az iskola kezdését jelenti számodra ez a nap!

A vörös cica


egyre többet jár fel a hídra. Most is itt téblábol a lábam körül. Szépen nő. Most egy kissé gyanús, mert úgy gömbölyödik a hasa, mintha vemhes lenne. Persze ez nem valószínű, s ennek ezer oka van. Az első az, hogy fiú. Valószínűnek tartom, hogy kissé túltáplált őkelme. De a kendermagos kislányt állandóan hajkurássza... Na, még nem úgy, hanem csak kamaszosan. Megpofozza, játszik vele. Rettentő sokat "cicáznak", kedvenc harcterük a szalonszinten a fedélzet. Órákig ugrándoznak, és mi órákig szívesen nézzük őket.
A vörös az aktívabb. A cirmos a védekező. Olyankor leül a fenekére, a farkát hátranyújtja, felemelkedik, mint a kenguru, és a vörös csak néz, hogy mi baja van. De mindig ő kezdeményezi a fogócskát, a pofozkodósdit, és ebből egyenesen következik, hogy fiúhoz méltóan állandóan ordenáré mocskos... A főfedélzeten kb. negyed másodperc alatt jobban összekoszolja magát, mint Nimród, pedig a fiam se kutya! Belehemperedik a hegesztési törmelékbe, és márisfekete mint az ördög. Nem Nimród, hanem a macska. Nimród a festékkel és a zsírral keni össze magát reggel nyolc óra egy percre. Ugyanis nyolckor kezdődik a munkaideje. Nem a macskának, hanem Nimródnak.
És akkor jön a fürdés. Valaki, akit meg kell lesni hogy ki az (először Pali volt a tettes), időnként megfürdeti a kis vöröset. Olyankor mindenki simogatja, cirógatja amíg lehet - és ő élvezi is nagyon - , mert pillanatokon belül újra mocskos lesz...
Egyébként jól jártunk vele:
- Biztosítva van a cicautánpótlás (biztos jó ez nekünk...?)
- Fogja az egeret. Két vagy három hete látták, amint hozott egyet a szájában. Letette - megfogta, letette - megfogta, tisztára mint a macska... (ez biztos jó nekünk!)
Délután érkeztünk. Senki nem vett rólunk tudomást, hívtam egész nyolcig a Port Controllt, süketek, mintha nem is huszonnégy órás szolgálatot tartanának (legalább is papíron...)

SZEPTEMBER


Vasárnap, szeptember 1. Mumbai, horgonyon. Hajnali háromkor indultunk, és hatra dobtunk horgonyt a belső horgonyzóhelyen. Itt van mellettünk az India szerte híres Tadzs Mahal Hotel, és India kapuja. Igyekszem minél előbb videót készíteni róluk, mielőtt olyan helyre vonulnánk, ahonnan nem látni ilyen jól.
A szokásos bolondokháza, csak egy kicsit megfejelve, hogy azt se tudom, hol áll a fejem. Ilyet még nem láttam, de a barba se! Ha nem vitt el az ügynök 150 oldalnyi papírt, akkor egyet se! Nem tudom, hol tanulhatták a bürokráciát, de hogy ilyennel nem találkoztam, az biztos!
Őrült nagy bajban vagyok: elromlott a beépített nyomtatóm, nem tudom a szokásos formában küldeni a naplót, a levelet! A másik, hogy megint rágyújtottam, amilyen marha vagyok.
Délután jött egy szabó, s rendeltem nála egy keki színű hosszúnadrágot, egy shortot, egy tiszti fazonú inget, és ingből egy fehéret is.

Kötélidegek kellenek


ehhez a hajóhoz, de legalább is jó drótkötelek. Beindult a rakodás. Talán mondanom se kell, hogy újabb daru szakadt le. Az egyes Thompson fordítókötele elszakadt. Én már kijelöltem cserére, benne van a már említett 2100 méternyi új kötélben ez is. Szerencsére nem történt sérülés! Távirat ment Mr. Bottnak, hogy azonnal kell a kötél, mert nem tudunk rakodni, minden tartalékot felhasználtunk, ha holnap befűzzük az újat, semmi nem marad, és nem látom biztosítva, hogy tudunk rakodni. Remélem kiugrik a bőréből!
Éjjel nem rakodnak, délelőtt fél tízkor kezdenek, és este hétig dolgoznak. Gondolom öt-hat nap alatt végezhetünk is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Címkék

8-as (1) 9/11 (1) adriai_járat (1) advent (1) ajándék (1) Aka (7) alert (1) anekdota (1) Aqaba (1) áramkimaradás (1) Aranykapu (1) Ászár (2) asszonyverés (1) átverés (1) babgulyás (1) Balázs Géza (1) Bálint Gazda (1) bálnavadász nóta (1) Baltic Ice (1) Bejrut (1) Béla kaftán (9) Berkeley Castle (1) bikaviadal (1) Bilbao (1) biznyák (1) bizonyítványok (2) black gang (1) blogregény (1) Boldog Karácsonyt! (1) Bonzsúr Indonézia (1) botlek (1) Brunsbüttel (1) BUÉK (1) Buga Jakab (1) Bukarest (2) bulvár (1) bunkerolás (1) cégvezető (1) cékla (1) cickafark (1) citromillatú muskátli (1) Clancy Brothers (1) Clavigo (7) Cobh (1) Corvus J (1) Costa Concordia (12) Costa Crociere (1) cukkini (2) Czakó Gábor (1) csatornaágyás (1) cserépkályha (1) csicsóka (1) Csopak (2) Dagenham (1) Dávidházy András (1) de Ruyter (1) december (1) delfin (1) dinnye (1) distress (1) dongás (1) DSC (1) Dubliners (1) Duisbuirg (1) Dumbrody (1) duna tengerjáró (1) Duna tévé (1) Edmond (1) EPIRB (5) Erdély (1) értékmentés (1) esküvő (2) Ete (1) EU (1) évforduló (1) Fabiola (1) Farbi (1) Farfaraway (1) farsang (1) fatalp (1) favágás (1) fekvőrendőr (1) félmilliomodik (2) fészbuk (1) Fluvius Kft (1) fogászat (1) fokhagyma (1) forecastle song (1) forróság (1) fotó (1) Fölszállott a páva (1) francia (1) fröcsözés (1) futball (1) fűszernövény (1) Garay Béla (4) gémél (1) Genova (1) German Sky (1) GMDSS (3) görögdinnye (1) gyümölcs (1) gyümölcsnap (1) hajókatasztrófa (1) hajós (1) hajósbál (1) hajózás (1) Három királyok (1) havazás (1) házaló (1) Hévíz (1) hibajavítás (1) (1) hobbiparaszt (5) hobbyparaszt (5) hófúvás (2) hőség (1) Humber folyó (1) humor (4) húsvét (1) Inmarsat-C (1) internet (1) Írország (1) Isartal (3) Izland (2) JFK Dunbrody (1) (1) Johnny Cas (1) kacsa (1) Kalóztámadás (2) karácsony (5) katalógusfeleség (1) Kécza Sanyi (8) kemence (2) keresés (1) kert (2) kínaikel (1) Kisbér (5) kivándorlóhajó (1) KK_döntő (1) komposzt (1) kórus (2) Kossuth (1) könyvkiadás (2) Közelről (2) Krétai vagyok (1) krumpli (1) kukorica (1) kütyü (1) kvargli (1) Labuan (1) Lackics (1) Láng Gépgyár (1) Legendás hajósok (1) lelked rajta (1) lettem (1) Levi (1) Lyubov Orlova (1) M/S Bodrog (1) madár (1) madáretető (1) Magyar Nemzet Magazin (1) Magyarország szeretlek (1) mahart (8) Maláj (3) Marina di Carrara (2) Marseille (7) másodvetés (1) Mayday (1) mentés (1) mentőtutaj (1) Minarik László (1) Mini-Magyarország (4) Mini-Skanzen (2) MN Magazin (1) MOB (1) Moerdijk (1) Moha (1) mókus (1) Mostaganem (2) mr1 (2) ms radnóti (1) mustármag (1) műanyag palack (1) MV Clipper Caraibes (12) MV Humber (65) MV Kambo (14) MV Lys Carrier (2) MV Petra (40) MV President (13) MV Priwall (21) naan (1) Napló (219) nato (1) Navtex (3) New Ross (2) Niklas (8) Norbi (1) Norvégia (2) nosztalgia (1) novella (2) nyero (1) nyugdíjas_klub (1) óceánevezés (1) óceáni evezés (7) off hire (1) okostelefon (1) Oran (1) oregano (1) országok (1) Oslo (1) öntözés (1) összeütközés (1) padlizsán (1) Padua (23) palánta (2) Pancon 3 (23) paradicsom (1) patisszon (2) Pelyhecske (1) Pierre (1) pikírozás (1) Pireusz (3) pityóka (1) Plomin (4) pókháló (1) potyautas (3) president (2) president szarkeverés (1) pumping shanty (1) Rakonczay (8) rally (1) Rapid (1) Réde (1) rejtvény (1) Reményik László (1) Remlac (2) rendőrségi zsebkönyv (1) rendőrzsebkönyv (1) réni (1) Rijeka (1) Rotterdam (3) rubel (1) Santander (3) sárgabarack (1) sárgadinnye (1) SART (1) Sauda (1) Sex Bomb (1) shanty (8) Sharpness (5) shelter (1) Shogun (1) spanyolország (1) sport (1) statisztika (1) Strzemionego! (1) Sunndalsöra (1) Svelgen (3) Swarzanegger (1) Szavak a hullámok hátán (6) Székesfehérvár (2) szemüveg (1) szépségkirálynő (1) Szeremley Huba (1) szilva (2) szilvalekvár (1) szilveszter (2) Szingapúr (1) szótár (2) sztori (19) Szuezi-csatorna (2) T-Com (1) találkozó (2) tavasz (1) tél (2) tengeralatti kábel (1) Tengerészeti Világnap (1) Tengerészéveim (6) tengerésznóta (8) tengerésztörténet (1) tengeri körzet (1) térkép (1) Tisztás (1) TME (1) Tom Jones (1) tök (1) tört üveg (1) Tricolor (1) Trieszt (1) Tutajos (1) tűzdelés (1) újságcikk (1) Union Moon (1) univerzum (1) Valencia (1) Van Damme (1) városok (1) Vasas (1) Velence (1) Venezuela (2) Veperdi András (6) vészhelyzet (14) vetőmag (1) vicc (1) video (8) videó (3) vihar (1) virágok (1) Vitéz (1) Vitold (1) víznap (1) voltam (1) X faktor (1) zátony (1) zöldség (1)